JJCM : KLUANG RAIL COFFEE



plan semalam betul-betul lari. and a day before, memang aku frust habis. yela, harapan nak tengok JDT vs KELANTAN kat stadium LARKIN tak kesampaian kot. tiket habis two (2) days beforeeeee. lebih frust bila banyak plan aku ikut sama lari. oh godddd, nak makan kat senibong ! nak makan mee rebus gearbox kat ZZ ! nak cari keychain yang limablashengget tu kat JOHO ! nak cari baju JDT yang cantik-cantik ! uwaaaa~ *hentak-hentak kepala kat tiang lampu*. haha. but sokay, yang penting JDT menang, tak kisah la EX-KELANTAN ke siapa ke yang gol kan. ada aku kisahh? happy for you my dear JOHOR DARUL TAKZIM~oyehoyehhh. :D






see, how excited? siap print contoh baju, siap list tempat makan best-best. and paling tak boleh bla siap boleh nak hafal nombor jersi pemain JDT?? memang patut kena bahan kaw kaw. fineee. haha


oleh sebab cuti dah approve, nak taknak memang kena cuti jugak. and, dari takde apa-apa aktiviti, aku  pon volunteer la nak hantarkan my lovely niece pergi medical check-up kat kem mahkota kluang on that day. kaum kerabat aku ni kalau nak buat check-up memang selesa buat kat dalam kem. free of charges, service cepat sebab takde orang langsung, plus banyak sedara-mara memang askar kat sana. hihi.


actually, satu benda je yang aku terfikir nak makan kalau turun kluang ni. RAIL COFEEEEEE ! alaaaa, yang famous amos tuu. yang katanya SULTAN JOHOR pon sampai mengakui kesedapan kopi dia. ala yang tu la. yang tuuu. haha. so, malam tu aku google-google la sikit. kot kot dah tak wujud ke apa ke kann. ok cantik, hari rabu dia bukak. ni kena gerak awal pagi ni. yela, breakfast katanya. :D


so dalam 7.30 pagi aku dah gerak la dari batu pahat. sampai sana kedebak kedebuk makan 45 minit jugak la. takpeee, pagi lagiii. hii.








even pernah la jugak turun-turun kluang railway, but this is my first time for rail cofeeeee. hihihi :D








before ni ada berita pasal rail cofee ni tak halal kan? but you see the logo? its halal. halal ok. lagipon ada google-google jugak pasal ni. dont worry, halal :)


actually, my expectation for kluang railcofee is sooo high. yela, operation dia dari tahun 1938 hokeyyy. dah tiga (3) generasi pegang. so i want to know la, whats really special on their food?? gituuu. :D








waiter datang, and aku mula lah tanya itu ini. i ask about the coffee, about the difference between all the bun, the ingredient and what so ever lah. gayanya macam pergi restoran 4 bintang. ah, gasakk. haha. finally, he suggest me to try their milk coffee and butter bun. oh i said, okey. proceed :D







huntung la excited. huntungg :D








okey taraaa ! my roti keping : butter-kaya dah siap ! its only RM 1.10 okey. murahhh sangat-sangat. 







next, roti bun : butter-kaya for my niece ! and its only RM 1.20 :)








and this is a legend menu here. milk coffee ! its only RM 1.30. first hirup, ohmaygoddd, power la seyyy, seriously powerrrr. dupdapdupdap dada ni rasa. haha. for second, ok no wonder la sampai SULTAN JOHOR pon boleh jatuh cinta dengan rasa dia. and third? okey enough. may i order mineral water satu. hahaha. but rasa coffee dia memang tiptop la wa cakap luuu. everyone should tryy. but for migrainer, better tak payah kot. elak mengelupur kat lantai jam-jam tu jugak je :D


satu info lagi kalau nak datang sini, bawak-bawak la order banyak sikit. well, the bun size is so so soo small. tak kenyang langsung untuk stok-stok perut besar macam tong. macam aku. haha.







next, aku ambik la lagi berbungkus-bungkus nasi lemak. murah sangat harga dia. RM 0.70 je. you should try too taw. sedappp. sambal dia cukup rasa dan tak pedas. hihi :D








my first time breakfast at KLUANG RAILCOFFEE for two person is only RM 7.50~ murah tak murah wa cakap luuuuu :D








after kenyang, its time to lepak-lepak rehatkan perut. untung la pakai flat shoes yang bandi belikan hari tu untung untung. ehhh? hahahaha.








bila saya dapat apa yang saya nak, saya akan gembira macam ni :D


lagi gembira sebab dapat shopping mopping and layan favvy flavor ice cream ~ mangoooo. ok, tu je ubat meroyan aku. hihi.








btw, bagi sesiapa yang belum lagi try roti bakar and kopi kat kluang railway coffee, you should try. confirm tak menyesal. tempat dia betul-betul kat stesen kereta api kluang :)





the business hour :


7.00 a.m - 12.00 noon , 2.30 p.m - 6.00 p.m. close on thursday.


dah, tu je nak bebel. 


okbai :D







5 comment ♥:

boni kacak said...

siap makan ais krim lagi ye

Minie Mickey said...

minie pernah praktikal kat kluang..
sempat gak rase kluang coffee ni and sedap sangat ! ^_^

YattAkasah said...

nasi lemak daun pisang..owh lamanya tak makan!!

m said...

nampak best tempat ni! :)

Papa-NtiQ said...

Hi...cakap pasal Kluang RailCoffee nih, saya baru je upload pics kat blog masa gi jalan2 sana jumpa member. Femes giler tempat nih ramai nyerr org.
Anyway kalu senang2 tu jenguk2 la yer blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com topik seratus peratusssss pasal makan, makan dan makan hehe takde topik lain tau!
Dan kalu minat tu follow la yer blog saya TQ bebanyak!






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...