HIDUP BUKAN UNTUK DERITA




jangan dikenang kalau engkau seorang
jangan diingat kalau engkau termenung
mungkinkan hati rasa ragu dan bimbang
tiada siapa akan menolong

lupakan sudah kisah yang telah lalu
jangan diikut kata hatimu sayang
apa lah guna duduk bersedih pilu
cari hiburan sambil berdendang

hidup kita bukan untuk derita
juga derita tidak selamanya
jangan dibuang usia yang masih muda
agar tak kesal dihari muka

dunia kita luas indah terbentang
pilihlah satu jalan yang kau sukai
asalkan imanmu tidak bergoncang
semoga tuhan akan memberkati


i'm here because of PASSPORT EXPRESS and i'm really really melt with this song since watch that short film last week..the lyric is unique and soo motivated..life is too short..hidup bukan untuk derita..yeahh~hehe


forget about the past and build a new life ? PERFECTLY DONE ! wee~









19 comment ♥:

Lulu Yaya said...

past is past.. let's start a new life :D

♥ Nana BamBam ♥ said...

buang derita, tambah bahagia :)

Ku Syida said...

"juga derita tidak selamanya"
so trueee :D

teha said...

jgn dikenang kisah lalu . eh ?

Sayidah Nafisah Ruslan said...

tapi kadang2 nak melupakan sesuatu derita tu sangat susah.. harap dapat lupakan dengan tenang :)

teruskan hidup gembira!

tirahzairi said...

smile owez...

chemay said...

sangat member motivasi lagu ni!
sukaaa
<3

Mieya Atiera said...

Jadikan kisah lalu sebagai panduan dalam mengecapi kebahagiaan di kemudian hari.

boni kacak said...

sedap lagu ni.. ahmad jais.. lagu yang menerapkan banyak unsur pengajaran..

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

kadang bukan kita menderita, tapi kita yang ingat kita menderita...
hehe... jadi lebih positif... ^^

~AmyLiana86~ said...

kehidupan xleh lari dari suka dan duka..kita juz tabah hadapi..

smile dear..=)

CekbOlat-bOlat said...

rentak dia syokkk !

Iefa Ujang said...

hamboiii brmadah ye . hdp mmg bkn tuk derita , tp hdp ni 1 pejalanan yg harus kta lalui utk mncari sbuah kbhgiaan :)

Mishter Izwän said...

nice song :)

Izara4eva™ said...

xde yg dlu xde la skrg kan..

9n0L4 said...

layannnnnn lagu ni sambil blogwalking. :)

zulhilmi tempoyak said...

;')

Hasrina said...

oh sangat menyentuh perasaan

Hasrina said...

oh sangat menyentuh perasaan






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...