EID 2013


pepagi raya bangun pukul 10 memang sangat tak cool rasanya. celik mata semua dah siap. lemang and rendang dah terhidang atas meja. kuih raya pulak dah siap dalam balang. everything's done ! weyy, mana nak cari mak yang cool macam mak aku wey. kahkah.



actually raya ni memang paling heaven bagi aku. kemas rumah idok, buat kuih raya pon idok, jauhh sekali nak buat ketupat bagai. yang aku tau, balik kerja, shopping. cuti, shopping. shopping shopping shopping ! oraittt, hujung bulan nanti kita bawak bekal pergi kerja okayy. wkwkwkw :D



cerita pagi raya mungkin sama je macam semua orang. tunggu hero-hero balik sembahyang raya, then breakfast makanan tema sesama. paling penting tradisi mintak maaf lepas tu. duhhh :D





haa, ni yang nak cerita ni, selama 24 tahun hidup, tak pernah sekali pon air mata kekerasan aku menitik time pagi raya. but its happen for this year ! bukan dengan mak, bukan jugak dengan abah. tapi dengan adikkk. aku paling tak tahan tang dia mintak halal tu. ishhh, sebak gila doh. sebak dia tu rasa macam tertusuk gila dalam hati. ecehh. mohon terharu sama :D



my first day raya memang penuh dengan manusia yang datang kerumah. berduyun-duyun and tak berhenti sampai rasa tangan ni dah naik lembik asyik dok basuh gelas je. kahkah. tradisi turun temurun katanya. haaa, tapi time ni jugak la confident level berada ditahap paling merah sekali. kenapa? sebab sedara mara yang datang semua bapak vogue gila macam retiss. rambut dah la merah, muka tu haa, sebijik bintik hitam pon takde. bapakkk ah. okay paham. diorang semua orang KL and singapore. ehhh? ada aku kesah?  :D



raya aku memang mula meriah start hari yang kedua. baraan wey, baraannn. ni memang wajib aku pergi seeeetiap tahun. even selalunya lambat sebab tak boleh nak bangun. ehh? wkwkwkw. tapi mesti habis maa. even berjemur tengah panas. kental tak kental wa cakap lu :D





indah suasana hari raya :D




cantik cantik? ohhh, tau lama dah. wkwkwkw.





huntung la semua kaki rempit. semua terjal :D



balik baraan je, perut aku terus mulek. dah macam ular sawa terbaring bawah kipas. gila :D



then petangnya, tradisi beraya diteruskan untuk family belah emak. ada la dalam 10 buah rumah tadi. haaa, ni memang meriah tahap speechless gilaa. kalau taun lepas cuma 10 kereta yang join, tahun ni pulak ada hempatblass kereta. engko bayangkan wey betapa kecahnya rumah orang bila satu keturunan datang. haha.





bukti. seeemua kereta manual. janjinya siapa bawak auto dia loser. boleh macam tu erk? :D







bapak ah batalion parit karjo. menakutkan orang. aku siap dah warning siapa siapa nak jadi laki aku nanti, kepala mesti gila-gila. wa tak layan yang bajet bagus punya orang. bosan :D





taikotai. makcik-makcik yang gempak gilaa. gempak diorang siap boleh suggest suruh pasang pakwe reramai. hodoh pon hodoh. biar sakit mata jangan sakit hati. setia tu tak guna katanya. sempoiii :D



  


ramai lagi yang tak masuk. sobsss. INSYAALLAH turn aku kahwin nanti, request diorang nak bawak rombongan dua bas akan ditunaikan. cecececeeee. apa ni dah cerita kahwinnn. apa niii :D



seriously rasa happy gila sepanjang dua hari ni bila semua sanak sedara dapat kumpul ramai ramai. boleh kenal cucu-cucu, anak-anak sedara. dipanggil makcik kecik, nenek muda. hellooo, mana nak dapat kalau hari hari biasa? haha. apepon, kemeriahan raya untuk tahun ni rasa macam pendek sangat je. kenapa? sebab esok aku dah start kerja. rasa macam nak meroyan jugak ni tapi gua tahannn je. yelaa, biasanya raya ketiga family aku dok pusing beraya rumah belah abah pulak kot. so terpaksa lah postpone. takpe aku faham, dunia kapitalis memang sangat kejam dan durjana. takpe *nangis* wakakaka :D



lastly, dikesempatan ni, rasanya tak terlambat lagi untuk aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN untuk seeeemua yang tengah dok baca entry ni. kalau ada salah silap, termakan terminum. mohon dimaaf dan dihalalkan ya. happy eid fitr semua !



raya kelima nak baraan dengan kawan-kawan pulak ! yippi !



dah, bai :D








0 comment ♥:






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...